Ennyi pénzt adnak francia cégek, ha biciklivel megy valaki munkába.
Hat hónapos kísérletbe kezdett Franciaország, amivel növelni akarja a biciklivel munkába járók arányát. Húsz cég és szervezet (összesen tízezer alkalmazottal) döntött úgy, hogy 25 eurocentet (76 forintot) fizet kilométerenként azoknak, akik biciklivel járnak munkába, írja a Yahoo News.
Hollandiában, Dániában, Németországban,Belgiumban és Nagy-Britanniában is vannak különböző rendszerek, amikkel a biciklizést támogatják. A belga kormány például öt évvel ezelőtt vezetett be támogatást a biciklivásárlásra. A nem túlságosan dimbes-dombos Hollandiában az összes közlekedés részletek
Megfordult a blogon az ország, csütörtökön a 10 milliomodik néző nézett a Kerékagyra. Az első poszt hat éve és egy hónapja született, Lumina megírta, hogy készül a kerékpárosokat is érintő új KRESZ. Az óta volt olyan nap, amikor 140 ezren aggódtak együtt a blogon, hogy meglesz-e a Budapesten meglopott japán utazó összecsukhatós biciklije.
A pi-fordulót laza macskákkal ünneljük, akik láblógatva élvezik a biciklizést.
részletek
Új őrület a biciklisek között: Ki tud a leglátványosabban és kreatívabban kivilágított járműn tekerni. Idén ismét Light Ride a budapesti éjszakában.
részletek
Csapatban nyomultak kisvállakozóink európa egyik legnagyobb biciklis expóján a berlini Fahrradschau-n. Megkérdeztük a Bagaboo, a Blind Chic, a Balkantango, a Merényi és a Felvarrom tulajdonosait, milyen eséllyel törhetnek be magyarok a külföldi piacra.
részletek
Amikor Papp Zoltánt az általános iskola végén megkérdezték, hogy mi szeretne lenni, akkor azt felelte, régész vagy operatőr. Apja hallani sem akart ilyen haszontalan szakmákról, így a fiú a műszaki pályát választotta, csak több évtizedes kanyar után a veteránkerékpár-gyűjtéssel és fotózással teljesítette be mindkét vágyát.
Papp Zoltán és családjának élete mindig a kerékpár körül forgott, apáról fiúra szállt a műhely és a szerelői szakma. Papp már kétévesen kétkerekűt hajtott, ugyan mindennek nekiment, aminek lehetett, de a szerzett púpok ellenére is egy életre megszerette a kerékpározást. Apja műhelyében aztán kitanulta a részletek
Ha “biciklistaként” reagálnék Stump András cikkére, bizonyára a fenti címet adnám neki. Csakhogy ennek nincsen sok köze a modern közlekedéspolitikához, amivel foglalkozom, és hozzám sem - már sokszor leírtam: nem vagyok “biciklista”. Tehát az alábbi cikk új címe:
Miért autósoviniszta még a szakújságíró is?
“Elcsaptak előttem egy biciklist a Clark Ádám téren. Alig pár perccel azelőtt történhetett, hogy odaértem. Csak a vérző fejét láttam, ahogy ott feküdt stabil oldalfekvésben, meg az aggódó arcokat fölötte. Odasütött a nap, langyos lehetett az aszfalt, de rücskös és kemény is, különben nem lett volna vértől ragacsos a részletek