Ha “biciklistaként” reagálnék Stump András cikkére, bizonyára a fenti címet adnám neki. Csakhogy ennek nincsen sok köze a modern közlekedéspolitikához, amivel foglalkozom, és hozzám sem - már sokszor leírtam: nem vagyok “biciklista”. Tehát az alábbi cikk új címe:
Miért autósoviniszta még a szakújságíró is?
“Elcsaptak előttem egy biciklist a Clark Ádám téren. Alig pár perccel azelőtt történhetett, hogy odaértem. Csak a vérző fejét láttam, ahogy ott feküdt stabil oldalfekvésben, meg az aggódó arcokat fölötte. Odasütött a nap, langyos lehetett az aszfalt, de rücskös és kemény is, különben nem lett volna vértől ragacsos a részletek
A sport Audi Nissan a II. kerületben a Budagyöngye és az Akadémia villamosmegálló között keresett magának méretben megfelelő parkolóhelyet. Meg is találta.
Olvasónk megmutatta a képet egy környéken talált rendőrjárőrnek, akik azt mondták neki, hogy sajnos nem tudnak mit kezdeni ezzel az infóval.
Fotó: Olvasónk
részletek
Gajus Scheltema, Hollandia budapesti nagykövete naponta teljes hivatali pompában bringázik rezidenciájáról a nagykövetségre. Budán.
A diplomatáról a Magyar Kerékpárosklub készített videót, mivel Scheltema elődjeihez hasonlóan a kerékpáros kultúra elkötelezett terjesztőjeként jött Magyarországra, és a filmmel is a Bringázz munkába mozgalmat támogatja.
részletek
A MOL Bubi közbringarendszer éles indulása az előzetes tervektől eltérően halasztódik, mert a rendszer kiépítését végző konzorcium tagja, a T-Systems Magyarország Zrt. koordinációjában készülő egyedi szoftver fejlesztését és tesztelését a szerződésben vállalt időpontnál később zárja le.
A cég a kedden saját honlapján kiadott közleményében maga kér a MOL Bubi közbringarendszer átadásának eltolódása miatt további türelmet és megértést.
A MOL Bubi projekt megvalósítását a T-Systems Magyarország Zrt. és a Csepel Kerékpárgyártó és -forgalmazó Zrt. konzorciuma nyerte el 2013 nyarán. A rendszer központi részét jelentő és a részletek
Brazíliát csak nehezen érte utol a világméretű biciklis forradalom. A városokban sok az autó, a sofőrök miatt sokáig minden bringaút veszélyes kaland volt.
A kerékpárosoknak azonban nemcsak az autósokkal kell megküzdeni. A közbiztonság sincs a topon még Rióban sem, ahol rövid idő belül kezdődik a foci világbajnokság. Egy biciklitulajdonos a napokban fejkamerájával rögzítette, hogyan lopják ki alóla a kerékpárját világos nappal.
Az Aterro do Flamentgo parkban négy fiú és egy lány szemelte ki magának Pedro Málaga bringáját. Egyikük fellökte Málagát, többen őrt álltak, egy fiú pedig elvitte a biciklit. A tulajdonos pedig örült, hogy részletek
A Keménykalap és krumpliorr fagylaltos bringája és a rendszerváltás előtti balatoni főttkukoricás biciklik után szintet lépett a guruló vendéglátás Magyarországon: egy triciklire épített komplett kávézót Irimiás Balázs. A Pedalocafenak elnevezett projekt az Eleven design hétvégén a Defo Laborban mutatkozott be először a nyilvánosság előtt.
A cargo bicikli vázát Balázs Olaszországból szerezte be, az olaszok viszont Mexikóból hozatták. Ott már eléggé kitapasztalták a triciklis felépítmények csínyját-bínyját, azon főznek, esznek, isznak, sőt az árusok sokszor a platón alszanak. Egy átlagos cargo bicikli súlypontja a tengely felett van, részletek
A haverjainak is leesett az álla, amikor Tim Peckham a levegőben elrúgta magától a biciklit, és szárazföldi pisztrángként repült tovább a levegőben.
részletek
Adam Brayton számíthat rá, hogy vasárnapi produkciója végigkíséri a 2014-es versenyévét. Az ausztrál nagy díjon készült videójával már most biztosította helyét az év nagy bukásai válogatásokban.
Brayton az UCI Mountain Bike világbanjokság Cairns-ben rendezett versenyen esett nagyot. Ráadásul versenyen kívül, védő felszerelés nélkül, egyes források szerint már néhány sör után akart végigszáguldani a pályán. De nem sikerült.
Fotó: Adam Brayton / Facebook
A baleset a harmadik futam után történt, így helyezést sem szerzett. Facebook oldala szerint nincs törése, de azért a hosszirányban felhasadt lábsérülése miatt is egy ideig részletek
Nyitott ajtóval hagyta a kereszteződés közepén autóját, hogy a beszóló kerékpáros után rohanjon, egy sofőr a XI. kerületben, a Fehérvári út és az Etele út kereszteződésében.
Az E-tanu blog szerint a személygépkocsi az Etele útról kanyarodott balra a Fehérvári útra, sietve, mert nem adta meg a szemből érkező busznak az elsőbbséget. A nagy sietség miatt rá kellett hajtania a zebrára, ahol épp zöldet kaptak a gyalogosok, a beelőzött busz azonban csak így tudott továbbmenni.
A biciklis a zebra elfoglalását jelezte néhány keresetlen szóval az autóvezetőnek.(Elvileg biciklivel sem nagyon lehet gyalogátkelőn kerékpározni a Kresz szerint, a részletek
Szoftverproblémák miatt késik a Bubi átadása. Még most sem tudni, mikor lesz kész teljesen a fővárosi bringahálózat, addig a közönség számára csak mutatóban lesznek az utcán a zöld biciklik.
Eredetileg április elejére ígérték a Bubi indítását, de az informatikai részért felelős vállalkozás több hete csúszik a szoftveres munkákkal. Állítólag a NAV-os hálózati kapcsolat beindítása volt az egyik legnehezebb feladat.
A rendszert viszont csak akkor veszi át a BKK, ha működőképes a teljes infrastruktúra. Azt viszont egyelőre senki sem tudja, hogy mennyi időre van szükség a befejezéshez.
KépaláFotó: Spirk Joe / Index
A budapesti részletek
A blog 2014 június 30-tól ezen a címen megszűnik, DE a Kerékagy nem áll le, sőt.
Mostantól a index.hu/kerekagy/ címen, direktben az Indexen lesz elérhető.
Köszönjük az eddigi bizalmat, és Hajrá, lehet olvasni az új címen is.
részletek
Ki gondolná, hogy a nemek közti egyenlőség ügyén nagyot lendített a bicikli?
Az 1890-es években a nők egyre kevésbé akartak furcsa női nyeregben és szoknyában lovagolni. Ugyanazokon a lovas versenyeken akartak indulni, mint a férfiak, ugyanolyan feltételekkel. A városi divatról pedig végképp nem voltak hajlandóak lemondani. Márpedig a századforduló Amerikájának egyik legmenőbb újítása a bicikli volt. Kétkerekűek ezrei árasztották el a világvárosok utcáit, függetlenül attól, hogy síkságon vagy izzasztó hegyeken kellett küzdeni az előrejutásért. Lovagolni és biciklizni viszont nem volt egyszerű szoknyában. Ma sem az. A praktikum tehát részletek
A lengyel Bartek Jaws Krzyszton a francia Alpokban talált megfelelő kihívásra. Krzyszton Facebook-oldalát nézve nem először próbálkozott ilyen extrém pályával.
részletek
Akkor is járhat a teljeskörű kártérítés a bicikliseknek, ha bukósisak nélkül állnak fejre. Ezt mondta ki a német Szövetségi Bíróság.
A kérdés egy 2011-es észak-németországi baleset kapcsán merült fel. Egy nő munkába igyekezett, amikor egy járdán parkoló autós kivágta előtte kocsija ajtaját, a biciklis pedig elesett és súlyos fejsérülést szenvedett.
A másodfokú döntés alapján 20 százalékban a biciklis is hibás volt - mivel nem viselt bukósisakot. Eszerint az autósnak és biztosítójának nem kellett volna teljes körű kártérítést fizetnie. Ezt a döntést ütötte ki a Szövetségi Bíróság keddi ítélete.
A sisakkérdést részletek