A lengyel Bartek Jaws Krzyszton a francia Alpokban talált megfelelő kihívásra. Krzyszton Facebook-oldalát nézve nem először próbálkozott ilyen extrém pályával.
részletek
Megfordult a blogon az ország, csütörtökön a 10 milliomodik néző nézett a Kerékagyra. Az első poszt hat éve és egy hónapja született, Lumina megírta, hogy készül a kerékpárosokat is érintő új KRESZ. Az óta volt olyan nap, amikor 140 ezren aggódtak együtt a blogon, hogy meglesz-e a Budapesten meglopott japán utazó összecsukhatós biciklije.
A pi-fordulót laza macskákkal ünneljük, akik láblógatva élvezik a biciklizést.
részletek
Új őrület a biciklisek között: Ki tud a leglátványosabban és kreatívabban kivilágított járműn tekerni. Idén ismét Light Ride a budapesti éjszakában.
részletek
Akkor is járhat a teljeskörű kártérítés a bicikliseknek, ha bukósisak nélkül állnak fejre. Ezt mondta ki a német Szövetségi Bíróság.
A kérdés egy 2011-es észak-németországi baleset kapcsán merült fel. Egy nő munkába igyekezett, amikor egy járdán parkoló autós kivágta előtte kocsija ajtaját, a biciklis pedig elesett és súlyos fejsérülést szenvedett.
A másodfokú döntés alapján 20 százalékban a biciklis is hibás volt - mivel nem viselt bukósisakot. Eszerint az autósnak és biztosítójának nem kellett volna teljes körű kártérítést fizetnie. Ezt a döntést ütötte ki a Szövetségi Bíróság keddi ítélete.
A sisakkérdést részletek
Ennyi pénzt adnak francia cégek, ha biciklivel megy valaki munkába.
Hat hónapos kísérletbe kezdett Franciaország, amivel növelni akarja a biciklivel munkába járók arányát. Húsz cég és szervezet (összesen tízezer alkalmazottal) döntött úgy, hogy 25 eurocentet (76 forintot) fizet kilométerenként azoknak, akik biciklivel járnak munkába, írja a Yahoo News.
Hollandiában, Dániában, Németországban,Belgiumban és Nagy-Britanniában is vannak különböző rendszerek, amikkel a biciklizést támogatják. A belga kormány például öt évvel ezelőtt vezetett be támogatást a biciklivásárlásra. A nem túlságosan dimbes-dombos Hollandiában az összes közlekedés részletek
A MOL Bubi közbringarendszer éles indulása az előzetes tervektől eltérően halasztódik, mert a rendszer kiépítését végző konzorcium tagja, a T-Systems Magyarország Zrt. koordinációjában készülő egyedi szoftver fejlesztését és tesztelését a szerződésben vállalt időpontnál később zárja le.
A cég a kedden saját honlapján kiadott közleményében maga kér a MOL Bubi közbringarendszer átadásának eltolódása miatt további türelmet és megértést.
A MOL Bubi projekt megvalósítását a T-Systems Magyarország Zrt. és a Csepel Kerékpárgyártó és -forgalmazó Zrt. konzorciuma nyerte el 2013 nyarán. A rendszer központi részét jelentő és a részletek
Csapatban nyomultak kisvállakozóink európa egyik legnagyobb biciklis expóján a berlini Fahrradschau-n. Megkérdeztük a Bagaboo, a Blind Chic, a Balkantango, a Merényi és a Felvarrom tulajdonosait, milyen eséllyel törhetnek be magyarok a külföldi piacra.
részletek
A sport Audi Nissan a II. kerületben a Budagyöngye és az Akadémia villamosmegálló között keresett magának méretben megfelelő parkolóhelyet. Meg is találta.
Olvasónk megmutatta a képet egy környéken talált rendőrjárőrnek, akik azt mondták neki, hogy sajnos nem tudnak mit kezdeni ezzel az infóval.
Fotó: Olvasónk
részletek
Gajus Scheltema, Hollandia budapesti nagykövete naponta teljes hivatali pompában bringázik rezidenciájáról a nagykövetségre. Budán.
A diplomatáról a Magyar Kerékpárosklub készített videót, mivel Scheltema elődjeihez hasonlóan a kerékpáros kultúra elkötelezett terjesztőjeként jött Magyarországra, és a filmmel is a Bringázz munkába mozgalmat támogatja.
részletek
A haverjainak is leesett az álla, amikor Tim Peckham a levegőben elrúgta magától a biciklit, és szárazföldi pisztrángként repült tovább a levegőben.
részletek
Amikor Papp Zoltánt az általános iskola végén megkérdezték, hogy mi szeretne lenni, akkor azt felelte, régész vagy operatőr. Apja hallani sem akart ilyen haszontalan szakmákról, így a fiú a műszaki pályát választotta, csak több évtizedes kanyar után a veteránkerékpár-gyűjtéssel és fotózással teljesítette be mindkét vágyát.
Papp Zoltán és családjának élete mindig a kerékpár körül forgott, apáról fiúra szállt a műhely és a szerelői szakma. Papp már kétévesen kétkerekűt hajtott, ugyan mindennek nekiment, aminek lehetett, de a szerzett púpok ellenére is egy életre megszerette a kerékpározást. Apja műhelyében aztán kitanulta a részletek
Ha “biciklistaként” reagálnék Stump András cikkére, bizonyára a fenti címet adnám neki. Csakhogy ennek nincsen sok köze a modern közlekedéspolitikához, amivel foglalkozom, és hozzám sem - már sokszor leírtam: nem vagyok “biciklista”. Tehát az alábbi cikk új címe:
Miért autósoviniszta még a szakújságíró is?
“Elcsaptak előttem egy biciklist a Clark Ádám téren. Alig pár perccel azelőtt történhetett, hogy odaértem. Csak a vérző fejét láttam, ahogy ott feküdt stabil oldalfekvésben, meg az aggódó arcokat fölötte. Odasütött a nap, langyos lehetett az aszfalt, de rücskös és kemény is, különben nem lett volna vértől ragacsos a részletek
Brazíliát csak nehezen érte utol a világméretű biciklis forradalom. A városokban sok az autó, a sofőrök miatt sokáig minden bringaút veszélyes kaland volt.
A kerékpárosoknak azonban nemcsak az autósokkal kell megküzdeni. A közbiztonság sincs a topon még Rióban sem, ahol rövid idő belül kezdődik a foci világbajnokság. Egy biciklitulajdonos a napokban fejkamerájával rögzítette, hogyan lopják ki alóla a kerékpárját világos nappal.
Az Aterro do Flamentgo parkban négy fiú és egy lány szemelte ki magának Pedro Málaga bringáját. Egyikük fellökte Málagát, többen őrt álltak, egy fiú pedig elvitte a biciklit. A tulajdonos pedig örült, hogy részletek
A Keménykalap és krumpliorr fagylaltos bringája és a rendszerváltás előtti balatoni főttkukoricás biciklik után szintet lépett a guruló vendéglátás Magyarországon: egy triciklire épített komplett kávézót Irimiás Balázs. A Pedalocafenak elnevezett projekt az Eleven design hétvégén a Defo Laborban mutatkozott be először a nyilvánosság előtt.
A cargo bicikli vázát Balázs Olaszországból szerezte be, az olaszok viszont Mexikóból hozatták. Ott már eléggé kitapasztalták a triciklis felépítmények csínyját-bínyját, azon főznek, esznek, isznak, sőt az árusok sokszor a platón alszanak. Egy átlagos cargo bicikli súlypontja a tengely felett van, részletek