Miután az uniós bíróság az atomerőmű megvalósulására nézve kedvezőtlen döntést hozott, a magyar külügyminiszter a Roszatommal és Kínával is megállapodást kötött. részletek
Fővállalkozóként Mészáros Lőrinc és Szíjj László cégei építik az M1-es autópályát, Mészáros bankja pedig hitelt ad. A finanszírozási helyzetet bonyolítja, hogy a mindenkori kormány az eddig ismertnél könnyebben felbonthatja a 35 évre szóló koncessziós szerződést. részletek
Az USA kormánya felszólította Magyarországot, hogy ne orosz gázt vegyünk, miközben az EU bírósága a paksi bővítés egyik fontos határozatát semmisítette meg; nem tudott lassulni az infláció; új adóterveket mutatott be a kormány, ezúttal ráadásul az ellenzéké helyett a sajátját. Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója. részletek
Az adójóváírásnak több mint kétmillió haszonélvezője lesz, a vagyonadót pedig néhány száz, legfeljebb 1000-1200 adózó fizeti majd – érvel az szja csökkentése és a legesleggazdagabbak vagyonának megadóztatása mellett Kármán András, a Tisza vezető gazdaságpolitikusa, aki azért sürgeti az EU közös valutájának mielőbbi átvételét, mert annak bevezetéséből a nem eurót használó államok közül Magyarország tudná a legtöbbet profitálni. részletek
Megbénulhatnak az ország autópályái, ha a következő egy-két évben nem sikerül olyan fejlesztéseket megvalósítani, amelyek alkalmassá teszik a vasutat a készülő autó- és akkugyárak termékeinek szállítására. A szakemberek szerint a vidéki raktárkapacitások is hiányosak. részletek
Az amerikai kormány az EU oroszolaj-importjának leállításához kötötte újabb szankciók bevezetését – tehát a magyar és szlovák import leállításához. Az amerikai üzenetek Brüsszelnek is szólnak, hogy tegye helyre Budapestet és Pozsonyt, de Kijevnek is, hogy támadhatják a Barátság vezetéket. részletek
Akár évi 25 ezerrel több ingatlan felújítása is megindulhatna, ha a kormány nemcsak a lakásvásárlást, hanem a felújítást is jobban támogatná. Az építőipari szakma tízmilliós kedvezményes hitelt javasol, amit bármire el lehetne költeni. A konkrétumokkal azonban még adós. részletek
Néhány éve még gyakran gondot okozott az elektromos autók magyarországi szervizelése, ma már valamennyi magára adó javító cég kiépítette a szükséges technikai hátteret. A villanyautók szervizigénye kisebb, viszont az óradíjak több helyen még magasabbak, mint a hagyományos autók esetében. részletek
Péterffy Tamást már csak néhány milliárd dollár választja el attól, hogy a világ 20 leggazdagabb embere közé tartozzon, pedig 80 éve egyetlen bőrönddel érkezett meg Amerikába Magyarországról. Az amerikai tőzsdéket forradalmasította, a magyarországi bankozásba viszont beletört a foga. Orbán Viktorral már régóta jó viszonyt ápol, Mészáros Lőrinc és Tiborcz István meggazdagodását problémának tartja, Trumpot pedig 2020 után legszívesebben elzavarta volna a politikából, azóta viszont újra beállt mögé. részletek